Fontkeuze
Achtergrondkleur

TolkContact TolkContact

TolkContact verzorgt de bemiddeling bij een tolkopdracht en regelt facturering voor de tolken. Het UWV maakt daarbij gebruik van de dienstverlening van TolkContact. 

Tolkcontact brengt tolkgebruikers en tolken bij elkaar. In een online systeem (mijn.tolkcontact.nl) plaatsen tolkgebruikers opdrachten, die de tolk kan aannemen. Tolkcontact verzorgt de administratie van al deze opdrachten én zorgt ervoor dat de facturen van de tolken worden betaald.

In mijn.tolkcontact.nl kunnen tolkgebruikers zien hoeveel tolkuren ze nog hebben. Vervolgens kunnen ze een tolk zoeken via het systeem of het prikbord van TolkContact.

Bij 85% van de tolkopdrachten vindt de tolkgebruiker zelf een tolk, in alle andere gevallen zorgt Tolkcontact voor ondersteuning of bemiddeling.

TolkContact is 24 uur per dag bereikbaar als u met spoed een tolk nodig heeft.

Spoedsituaties zijn situaties buiten de openingstijden (tussen 17.00 en 9.00 uur, in het weekend en op feestdagen), waarbij u een tolk nodig hebt. Bijvoorbeeld omdat een tolk op het laatste moment afzegt en geen vervanging kan regelen. Of in één van de volgende situaties:

  • Medische spoedsituaties (huisarts, ziekenhuis of crisisopvang GGZ)
  • Sterfgevallen, begrafenissen en crematies
  • Justitiële spoedsituaties (politie, aangifte, rechtszaak)
  • Examen (theorie of praktijk)
  • Sollicitatiegesprek
  • Arbeidsconflict (schorsing, bijeenkomst over reorganisatie of faillissement van de werkgever)